oil

I started painting in 2008 when I lived in seville, spain for one year. being inspired by all the new experiences and people I was looking for a medium to express my feelings.  I bought a canvas, a few colours and started painting. and that is what I do ever since. sometimes I paint more, sometimes less but always with a great joy and curiosity.


clay

since 2012 I am doing pottery.

for a long time I have been surrounded by beautiful ceramics that inspired me to try pottery myself. for 1,5 years I shared a studio in lovely and inspiring people in hamburg. now I live and work in the country side where I spent a lot of time throwing, building and dreaming.

clay as a medium relaxes me and certainly tells me when I still have to unwind.

 

RECAP I I♥PONYS & MERCEDES ME POP-UP-STORE PART III ... I love Ponys1200 × 800Search by image Sinikka Harms Ceramics. _MG_2371

öl

seitdem ich 2008 ein jahr in

sevilla, spanien gelebt habe, male ich mit öl.

ich habe nach einem medium gesucht, um all die neuen eindrücke, erlebnisse und empfindungen auszudrücken.

ich habe eine leinwand und ölfarbe gekauft und angefangen zu malen. und so mache ich es nach wie vor. manchmal male ich mehr, manchmal weniger, immer mit großer freude und neugier auf das, was dabei herauskommen wird.

 

 


ton

seit 2013 mache ich keramik.

ich war eine lange zeit umgeben von wundervoller holzbrand-keramik, die mich dazu inspiriert hat selbst das töpfern auszuprobieren.

in hamburg teilte ich mir 1,5 jahre ein atelier mit tollen und inspirierenden menschen. nun lebe und arbeite ich auf dem land und 

verbringe dort viel zeit beim drehen, aufbauen und träumen.